MADDE 1- SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
1.1 SÖZLEŞMENİN KONUSU
1.2. SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı | : | BARKOD.COM.TR - MEHMET ONUR ORUÇ |
Adresi | : | Soğanlık Yeni Mah. Pegagaz Sk. No:6 B Blok Kat:5 No:42 Pega Kartal Residence 34880 Kartal/İstanbul Türkiye |
Web Adresi | : | www.barkod.com.tr |
E-posta | : | [email protected] |
Telefon | : | +90 542 543 4934 |
1.3. ALICI BİLGİLERİ
Adı Soyad/Ünvanı | : | [[sozlesme.Alici_AdSoyad]] |
Adresi | : | [[sozlesme.Teslimat_Adres]] |
E-posta | : | [[sozlesme.Alici_Email]] |
Telefon | : | [[sozlesme.Teslimat_TelefonGsm]] |
Tarih | : | [[sozlesme.TarihSaat]] |
MADDE 2- MAL/HİZMETİN ÖZELLİKLERİ
Sipariş edilen ürünler ilgili Stok kodu, Ürün Açıklaması, Miktarı Fiyatı ve Kargo ücreti aşağıdaki gibidir.
Ürün ve özellikleri | [[sozlesme.Siparis_Urunler]] | |||
Kago Firması | [[sozlesme.KargoFirmasi]] | |||
Kargo Ücreti | [[sozlesme.KargoUcreti]] | |||
Ödeme Şekli | [[sozlesme.Odeme_Tipi]] |
MADDE 3- SÖZLEŞME TARİHİ
MADDE 4- ÖDEME ŞEKLİ
Yukarıdaki bölümde sipariş toplamı, ödeme şekli, taksitli ise taksit miktarı bilgisi bulunmaktadır.
4.1- Havale/EFT Ödemesi
4.2 - Kredi Kartı Ödemesi
MADDE 5- İADE ÖDEME PROSEDÜRÜ
5.1- Banka Havalesi/EFT İade Prosüdürü
SATICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
5.2- Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü
5.2.2- Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ ya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye işyeri yani SATICI ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.
MADDE 6 - TESLİM ŞEKLİ VE ADRESİ
Fatura Ad Soyad Ünvan | : | [[sozlesme.Fatura_AdSoyadUnvan]] |
Fatura Adresi | : | [[sozlesme.Fatura_Adres]] |
Vergi Dairesi / Vergi No | : | [[sozlesme.Fatura_VergiDaireNo]] |
Teslim Edilecek Kişi | : | [[sozlesme.Teslimat_AdSoyad]] |
Teslimat Adresi | : | [[sozlesme.Teslimat_Adres]] |
Teslim Telefon | : | [[sozlesme.Teslimat_TelefonGsm]] |
Kargo Firması | : | [[sozlesme.KargoFirmasi]] |
Paketleme, kargo ve teslim masrafları Sipariş tutarı 1.500 TL üstü ise SATICI tarafından, 1.500 TL altı ise ALICI tarafından karşılanmaktadır. 1.500 TL Altı Sipariş tutarlarının Kargo ücreti [[sozlesme.KargoUcreti]] TL olup, kargo fiyatı sipariş toplam tutarına eklenmektedir. Ürün bedeline dahil değildir. Teslimat, anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, ALICI'nın yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında ALICI' nın adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, ALICI' nın ürünü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
MADDE 7- İADE PROSEDÜRÜ / ÇAYMA HAKKI
7.4- Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, ALICI' nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
7.5- Teslimat masrafları ALICI 'ya aittir. SATICI, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI 'ya aittir. Teslimat; stokun müsait olması ve mal bedelinin SATICI 'nın hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. SATICI, mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
MADDE 8- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
- Her türlü Kozmetik Ürün
- Taşınabilir Bilgisayar ve Masaüstü Bilgisayarlar, (Orijinal işletim sistemi kurulduktan sonra yani bilgisayarın kurulumu yapıldıktan sonra iade alınmayacaktır.)
- Kişiye özel, PC sihirbazında konfigürasyon edilmiş ve toplama ürünler
- İç Giyim Ürünleri
- Her Türlü Kişisel Bakım Ürünü
- Her türlü yazılım ve programlar
- DVD, VCD, CD ve kasetler
- Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b)
MADDE 9- ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan Mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI 'ya aittir. Mal/hizmetin tesliminden sonra ALICI 'ya ait kredi kartının ALICI 'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini SATICI 'ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün içinde SATICI 'ya göndermekle yükümlüdür. Bu takdirde teslimat giderleri ALICI 'ya aittir.
MADDE 10- SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
MADDE 11- SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN ÖZELLİKLERİ
MADDE 12- MAL/HİZMETİN PEŞİN / VADELİ FİYATI VE PEŞİN TUTARI
12.2- Mal/hizmetin satış fiyatına yapılan vadeye göre fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 12- GARANTİ BELGESİ
12-2 Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
12.3- Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, seçimlik haklarını kullanabilir. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
12.4- Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
12.5- Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.
12.6- Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
12.7- Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.
MADDE 13- AYIPLI MAL
13.2- ALICI, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı SATICI' ya bildirmek ve söz konusu ürünü SATICI nezdinde ayıp incelemesi yapılması amacıyla SATICI’ ya iletmekle yükümlüdür. Bu durumda SATICI, ALICI tarafından kendisine bildirilen ayıp hususunda ilgili ürün üzerinde, kendi şirketi bünyesinde oluşturduğu bir teknik servis kurulu nezdinde inceleme yapacak ve 15 gün içerisinde ürünün ayıplı olup olmadığını tespit edecektir. Bu tespit ALICI açısından bağlayıcı olup, malın ayıplı olduğuna kanaat getirilmesi durumunda, ALICI, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir.
13.3- Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
13.4- ALICI’ nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 10 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olup, SATICI’ nın bu hususa ilişkin herhangi bir şekilde müdahalede bulunması mümkün olamamaktadır.
MADDE 14- GENEL HÜKÜNLER
14.3- Sözleşme konusu ürün, ALICI' dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
14.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı bedelinin ALICI' nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Ayrıca ALICI / TÜKETİCİ sipariş vermeden evvel internet sitemizde yer alan ve sipariş konusu ürünün ödeme aşamasından evvel beliren onay kutucuğunu işaretlemekle; bilgilendirme formunu okuduğunu, anladığını, onayladığını ve ayrıca işbu mesafeli satış sözleşmesini de okuduğunu, anladığını, tüm hükümlerini inceleyip kabul ettiğini ve kutucuğu işaretlemesinden sonra sözleşmenin kendisini bağlayacağını, kutucuğu işaretlemenin ıslak imza yerine geçeceğini peşinen kabul beyan ve taahhüt eder.
14.6- Ürünün tesliminden sonra ALICI' ya ait kredi kartının ALICI' nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI' ya ödememesi halinde, ALICI' nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI' ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI' ya aittir.
14.7- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) halinde veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması halinde gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için söz konusu ürünler SATICI' ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.
14.8- 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir.
MADDE 15- TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
MADDE 16- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; Türk Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku'dur.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
SATICI ALICI
BARKOD.COM.TR [[sozlesme.Alici_AdSoyad]]
MEHMET ONUR ORUÇ [[sozlesme.Tarih]]